Vanliga Frågor om kolvkompressorer

Välkommen till vår FAQ-sida om Gast:s kolvkompressorer! Vi har samlat de vanligaste frågorna och svaren för att hjälpa dig förstå mer om dessa högpresterande och pålitliga kompressorer. Oavsett om du är ny kund eller har använt våra produkter i flera år, hoppas vi att du hittar den information du behöver här. Om du har ytterligare frågor, tveka inte att kontakta oss – vi är här för att hjälpa dig!

Can water be pumped through my piston unit?

  • No, clean dry air only.

My piston pump is leaking around the heads is this normal?

  • The piston unit is not leak proof, leakage around the head is normal, and doesn’t affect the specified flow rate of unit.

What kind of oil do I need for my piston unit?

  • None, Gast piston units are oilless, and do not require lubrication.

Can I pump combustible gas through my piston pump?

  • No, none of Gast models are designed to pump combustible gases.

What can I use to clean my piston unit with?

  • Gast flushing solvent AH255D, if this is not available you can use electrical contact cleaner.

Are there repair kits available for my piston unit?

  • Yes, check the operation manual for kit required. If you don’t have the manual, go to Technical Documents and choose manual.

What comes in a repair kit?

  • Rings, seals, rider ring, intake & exhaust valves, and gaskets for the head and cylinder.

Can I replace the motor of my piston unit?

  • The motor can not be replaced in the field, the unit should be sent to an authorized service center.

Can I replace the rod assemblies in my piston unit?

  • The rod assembly can not be replaced in the field, the unit should be sent to an authorized service center.

What does the model number mean?

  • For an explanation of the Piston model numbers please click here.
gast blue